Az ë-C3 egy teljesen új dizájnnal büszkélkedhet, ami a Stellantis Smart Car platformján nyugszik, de saját egyediségével is ragyog. A külső kialakításban megtalálhatók az Oli tanulmányautóról ismert vonalak, azonban itt már egy sokkal letisztultabb és szériaközelibb stílusban. A narancssárga karosszéria azonnal magára vonja a tekintetet, és a kifinomult részletek teszik különlegessé.
Az autó külső megjelenése mellett a belső teret is átgondolták. Egyszerűségében rejlik az ë-C3 bája, mégis barátságos és ötletes atmoszférát teremt. A többszintes műszerfal a régi Citroën modellekre emlékeztet, hozva egy kis nosztalgiát a modern technológia korába.
Az ë-C3 egyetlen villanymotorral rendelkezik, ami 113 lóerős teljesítményre képes. Nulláról százra való gyorsulása mindössze 11 másodperc, és a maximális sebessége 135 km/h. Az autót egy 44 kWh-s lítium-vas-foszfát akkumulátor hajtja, amely 320 kilométeres hatótávot biztosít az WLTP szabvány szerint. Az akkumulátort akár 100 kW-os töltőteljesítménnyel is tölthetjük, így 20%-ról 80%-ra mindössze 26 perc alatt.
A biztonsági technológiák terén sem spóroltak: éberségfigyelő, táblafelismerő, vészfék-asszisztens és sávtartó is elérhető lesz az ë-C3-ban. A két felszereltségi szint közül választhatunk: a You a belépő, míg a Max a gazdagabb változat.
Az első ë-C3 autók 2024-ben kerülnek a kereskedésekbe, és az említett 9 millió forintos ártól kezdődően válnak elérhetővé. A Citroën további tervei között szerepel egy még olcsóbb, 200 kilométeres hatótávval rendelkező változat bemutatása, mely várhatóan 2025-ben jelenik majd meg a piacon, és ára nagyjából 7,7 millió forint körül indulhat. Az ë-C3 egy igazi gyöngyszem az elektromos autók palettáján, amely mindenki számára elérhetővé teszi a zöld mobilitás élményét.