Jön az új Mini Countryman: Az Elektromos Változat a Meggyőzőbb
Jön az új Mini Countryman: Az Elektromos Változat a Meggyőzőbb

Jön az új Mini Countryman: Az Elektromos Változat a Meggyőzőbb

Kövess minket a Google Hírekben is!

A Mini az új, 2025-ös Countryman modeljével fontos lépést tett előre az elektromos kínálatának terén.

Az autó méreteiben jelentősen megnőtt: 10 centiméterrel magasabbra, 2,5 centiméterrel szélesebbre és 15 centiméterrel hosszabbra nőtt mint az ez elődje, így méreteiben már közel áll a Ford Bronco Sporthoz. Ez a változás a Mini számára új területet jelent: először kerül piacra kis SUV kategóriájú modelljük, tehát korszakalkotó a számukra is! . A kínálatban van elektromos és a belső égésű motoros verzió is, így mindenki megtalálja a neki tetsző meghajtást! 

A Countryman SE összkerékhajtást kínál két elektromos motorral, összesen 313 lóerőt és 493 Nm nyomatékot biztosítva. Ez lenyűgözően közel áll a JCW teljesítményéhez, amely hozzávetőleg megegyezik az SE lóerőszámával, de majdnem 95 Nm-rel marad el nyomaték tekintetében. A Mini szerint az elektromos Countryman SE 5,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, ami csak két tizedmásodperccel lassabb, mint a JCW. A 66 kWh-s akkumulátor jelentős tömeget ad a Countrymannek, amely így több mint 2000 kg-ot nyom. 

 

Specifikáció2025 Mini Countryman SE
ModellCountryman SE ALL4
HajtásrendszerElektromos, összkerékhajtás
Teljesítmény (lóerő)313
Nyomaték (Nm)493
Gyorsulás (0-100 km/h)5.6 másodperc
Akkumulátor kapacitás (kWh)66
Tömeg (kg)>2000
Várható hatótávolság (km)≈400 

A Countryman magasságát közel 2,5 centiméterrel emelték az előd modellhez képest, így már kis-SUV kategóriába sorolható.

 

A belső térben a textilborítású műszerfalnak minimalista designja van, amely azonban nem teljesen sikerült jól. A hatalmas kör alakú OLED érintőképernyő mindenféle információt kínál, ami vezetés közben túl soknak tűnhet, de persze minden megszokás kérdése, mint pl. a Tesla indexe.  

A Countryman SE legnagyobb problémája a regeneratív fékrendszerrel kapcsolatos. Több vezetési mód esetén az autó automatikusan egy „adaptív” regenerációs beállításra vált, amely igazodik a környezeti tényezőkhöz. Ez azt jelenti, hogy a fékrendszer regenerációs szintjét automatikusan állítja, figyelembe véve többek között a közeli autók távolságát és a navigációs adatokat. Szerencsére a vezető maga is beállíthatja a regenerációs szintet az érintőképernyőn keresztül. Emellett a Mini által „Go-Kart” módnak nevezett sport módban az autó mindig a maximális regenerációs szintet alkalmazza, anélkül, hogy adaptív lenne. Ez nagyobb kontrollt biztosít a vezetőnek a regeneratív fékrendszer használata során.

A Mini szerint a 2025-ös Countryman SE 46 195 dolláros kezdőárral kerül forgalomba. Ez erős ár egy kis crossoverért, különösen olyanért, amely nem feltétlenül biztosít 400 kilométeres hatótávot. 

Az EHautó célja az elektromos autózás terjedése és a pontos, megbízható információk terjesztése.

Fontos számunkra, hogy szembeszálljunk azzal a jelenséggel, hogy sok elektromos autó vlogger és blogger nem a valós adatokat közli. Ne hagyd, hogy hamis / félrevezető információk befolyásolják döntésed!

Légy körültekintő, és tájékozódj több forrásból, hogy biztosan a legmegfelelőbb választást tedd!

Picture of Várhegyi Gergő

Várhegyi Gergő

Közvetlenül és könnyedén osztom meg veled az autózással kapcsolatos fontos gondolataimat blog és vlog formájában. Az igazi autóhasználók szemszögéből közelítem meg a témákat, egyszerűen és közvetlenül közvetítve a lényeges tudnivalókat. Tehát, nem szakmai szólamokkal fárasztalak, hanem olyan infókkal látlak el, ami tényleg téged, mint leendő autótulajdonost érdekelhet.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legújabb

Kategóriák
🔌🚗 Elektromos, 💧 hidrogén 🌿 hybrid autók Tesztek, vélemények, adás-vétel, kedvezmények
🔌🚗 Elektromos, 💧 hidrogén 🌿 hybrid autók Tesztek, vélemények, adás-vétel, kedvezmények

2024 EHautó. Minden jog fenntartva ❤️ AdMasters